Autor: Marta Duić , 02. travanj 2020. izvor Poslovni dnevnik
Koprivnički kuhar Erich Glavica vodi tvrtke koje nude usluge ‘najma’ kuhara i konobara na sat ili godinu, ali i kreiranja jelovnika.
U Stuttgartu u Njemačkoj na Kulinarskoj olimpijadi održanoj sredinom veljače tim Chef.hr odmjerio je snage s 28 država svijeta u kategoriji Community Catering, a chef Erich Glavica iz Koprivnice natjecao se i u individualnoj kategoriji Culinary Artistic te se u Hrvatsku vratio sa srebrom oko vrata.
Osim što se natječe i usavršava tim s kojim surađuje, njegova tvrtka Chef nudi i usluge poput iznajmljivanja kuhara ili, pak, izrade jelovnika. Kako je utemeljio biznis, koje usluge koje nudi su najtraženije i kako je bilo nastupiti na Kulinarskoj olimpijadi otkrio je za Poslovni dnevnik.
Nakon niza godina rada u restoranima i hotelima cijelog svijeta, vratio se u Hrvatsku i započeo, kako kaže, svoju priču.
“Imao sam viziju kako početi i neke glavne smjernice u kojem smjeru želim da se to razvija. Ogroman problem bio je nedostatak kvalificirane radne snage, a kada ju i dobiješ tu su problemi s nesrazmjerom onog što formalno obrazovanje potvrđuje i praktičnog znanja zaposlenika. Tu je i problem velike migracije radne snage, recimo dobar kuhar u Hrvatskoj nije nužno odmah dobar kuhar u Njemačkoj ili Francuskoj, ili kuhar iz Ukrajine ili Albanije koji dolazi na rad u Hrvatsku. Uspješno boreći se s tim problemima odlučio sam na rješenjima i zaraditi. U poslovanje sam ubacio i usluge koje se očekuju od izvršnoga chefa, a manjim objektima nisu dostupne upravo zbog nedostatka iskustva. Od tud su se rodile tvrtke Chef i Chef Agent”, objašnjava Glavica.
Napominje kako je novonastala situacija svima u branši otežala poslovanje i kako nikome pa ni njemu ‘ne cvatu ruže’.
“Srećom nitko iz kolektiva nije zaražen, još poslujemo, iako smanjenim kapacitetom. Nadam se da su procjene o trajanju većine izvanrednih mjera od tri mjeseca realne i vođeni time pripremamo se za obnavljanje izgubljenog poslovanja koje se dogodilo preko noći, ne našom krivnjom”, kaže Glavica.
Bazu tima od početka čini svega nekoliko osoba i zajednički su zaduženi za logistiku, razvoj i dugoročno planiranje. Napominje kako se drži odluke da se ugovori sa zaposlenicima sklapaju isključivo na neodređeno, a poanta je zadržati ih što duže.
“Broj stalno zaposlenih polako, ali stalno raste. Imam veliku protočnosti zaposlenika, a oni kojima odgovara tempo, dinamičnost, mobilnost i raznovrsnost ostaju. Kad sam započinjao kretao sam od starijih kontakata, a ubrzo su krenuli stizati korisnici po usmenoj preporuci. Često nam se preko obrasca na web stranici javljaju potencijalni korisnici, ali i ljudi u potrazi za zaposlenjem. Korisnici usluga su restorani i hoteli u Hrvatskoj i inozemstvu, prvenstveno u zemljama njemačkoga govornog područja. Kad se osvrnem i usporedim prihode iz 2018. i 2019. godine vidljiv je rast od 20 posto”, pohvalio se Glavica.
Jedna od usluga koju nudi je i iznajmljivanje chefova, a možete ga iznajmiti ovisno o vašim potrebama na period od jednog sata ili dulje, kao primjerice čak na godinu dana.
“Bitno nam je da znamo kakvog kuhara ili konobara trebate, što naš zaposlenik treba zadovoljiti i znati da bi mogao zadovoljiti vas, zatim se priprema ponudbeni list sa svim informacijama uključujući i cijenu i rokove uz točan opis poslova koje će obavljati. Ako se korisnik sa svim uvjetima s ponudbenog lista slaže tada dolazi do sklapanja ugovora i potpisivanja uputnica za radnike koji dolaze u objekt. Naši najčešći korisnici ove usluge su hoteli i restorani i brojčano inozemni premašuju hrvatske korisnike, no primjećujemo i tu pomake zadnju godinu”, kaže Glavica.
Usavršavanje i radionice
Pomoć pri nastajanju menija još jedna je usluga koju nude. Glavica napominje kako je u pitanju usluga koja se ne traži često, a najviše upita za pomoć oko jelovnika dolazi iz kontinentalnog dijela Hrvatske. Osim pomoći oko jelovnika, njegova tvrtka radi i specijalizirane edukativne radionice u skladu sa željama klijenata.
“Uglavnom dosad su to bile radionice, vježbe i obuke za profesionalce s manje ili više iskustva u objektima korisnika, ili za goste naših korisnika, znači za amatere. Često nam se događa da moramo odbiti grupe zbog nedostatka vlastitog prostora ili jer nas nema dovoljno. Obično oni koji nas kontaktiraju za te usluge točno znaju što bi htjeli naučiti, primjerice nedavno smo dobili upit za klasično konzerviranje ribe”, objašnjava Glavica.
Posluju u cijeloj EU
Posluju po cijeloj EU, dok korisnika iz regije nemaju, no zato imaju zaposlenika iz okolnih zemalja. Budući da je često suočen s problemom da za radionice nema prostor Glavica je odlučio obnoviti povijesnu zgradu čime će polaznicima osim prostora za rad i edukacije osigurati i smještaj.
“Kako bih riješio tekuće probleme s prostorom za održavanje obuka, ali i probao nešto novo trenutačno sam u procesu obnove zgrade u Koprivnici koja bi trebala zadržati svoju povijesnu namjenu, a to je pansion s restoranom. Razvoj novih usluga u naredne tri godine ne planiram, no očekujem da ću se s razvojem postojećih istaknuti na tržištu te postati lako prepoznatljiva tvrtka”, otkrio je poduzetni chef Erich Glavica.
Izvorni članak na ovom linku